Как сообщил Порталу 66.ru источник в областном правительстве, запуск особой экономической зоны затянулся из-за корпоративного конфликта у одного из резидентов. Речь идет о компании «Стройдизель-Композит».
Еще в августе прошлого года директор компании торжественно установил табличку, которая гласила, что на участке №16 появится новый завод. Планировалось, что уже в сентябре будут завезены строительные материалы, а к лету 2014 года предприятие будет введено в строй. Однако этого не случилось.
Источник в областном правительстве:
— У них там случился какой-то корпоративный конфликт, из-за которого стройка до сих пор не начата. Мы с ними очень серьезно поговорили, пригрозили, что исключим из списка резидентов. Область вкладывает большие деньги в развитие особой экономической зоны, а результата пока нет.
При этом сейчас ключевой является ситуация с компанией «Боинг». Напомним, свердловская компания «ВСМПО — Новые технологии» — главный резидент «Титановой долины». Ранее планировалось, что осенью на территории особой экономической зоны начнутся строительные работы по возведению цеха по механической обработке деталей. Размер инвестиций — 70 млн долларов. Если американские власти решат в очередной раз ужесточить санкции в отношении России, то реализация этого масштабного проекта окажется под вопросом, а как следствие — и «Титановая долина» в целом.
"Greetings Michael,
Thank you for your email.
Unfortunately Tesla is not exporting cars to Russia at this time. While we greatly appreciate your interest in Tesla Motors, we highly recommend you wait until we officially offer cars there before you purchase them. We are looking forward to providing exceptional service to all our customers worldwide, but we will be unable to do so until our service network enters your region.
Again, thank you for your interest.
Best,
Jeff Mimm | North American Call Center
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
p 650.681.6244"
Есть еще ответ от правительства СО:
1898801[/ photo]
Согласитесь) Вы же постоянный читатель...
эх)
I would like to note that the market for electric cars in Russia have not yet been developed, although your direct competitors with the Mitsubishi i-MiEV are already beginning to master it . Although to be honest, i-MiEV does not go to any comparison with Tesla M. Tesla M much better and more promising and will undoubtedly be very popular in Russia .
Besides , if you start production of electric vehicles in Russia , which is not yet making any global manufacturer , we can significantly reduce the cost of electric vehicles , which is very positive impact on consumer demand .
Platform for the production of electric cars in Russia suggest choosing Titanium Valley in the Urals , an analog of Silicon Valley in California. In organizing the production of electric cars in the Titanium Valley canceled all customs duties and taxes on the components, which will be collected from electric cars. The main sectoral priorities Titanium Valley are aerospace , titanium products , machinery in all industries . This will lead to the production of a number of parts for electric Tesla M directly in Russia, which will further reduce the cost of production, but will also create an infrastructure for network elektrozapravok first in the Urals , and later throughout Russia.
Russia - a country of endless possibilities for Tesla Motors.